Monday 6 October 2014

Rezeki

Assalamulaikum..

Salam Aidil Adha 1435H dan Hello October!

Alhamdullilah. Selesai makan bkilo2 daging sampai pening kepala.huhu.moga BP tak tinggi.

 Kali ni nak cakap pasal rezeki.

Rezeki ni konteksnya luas.Diberikan kesihatan yang baik juga rezeki, kehidupan yang bahagian juga rezeki..

ANAK.Zuriat.

Sapa yang dah bernikah pasti mengimpikan zuriat. Dan sebagai seorang wanita tak lengkap rasanya tak melahirkan zuriat sendiri kan.

Sejak bernikah orang selalu bertanya...(Soalan wajib)

"Dan mengandung ke?"

"Tak mengandung2 lagi ke?"

"Lama eh dah kawin, tapi tak mengandung2 lagi?"

kadang2 cuba berfikiran positif tetapi diri ini hanya insan yang lemah. Dan ada juga orang yang tak memahmi, cakap itu ini . Ya , aku pun tak rezeki tu kuasa ALLAH.sapalah aku nak menafikan nikmat yang ALLAH bagi.

kadang2 nak juga org rasa bertimbang rasa kat kita, tapi sebab tu wujud pepatah "rambut sama hitam, hati lain2"

Setelah bernikah hampir setahun 3 bulan, kami diberikan anugerah ALLAH tak bernilai. Aku disahkan HAMIL 3 minggu.

simptom2: sakit2 perut macam nak period, pastu period tu macam dah lewat, tapi ak mmg ad irregular period, so kaedah period lambat tu mmg tak penah ambik kisah (act tak nak check UPT sebab tak nak dapat harapan palsu..huhu).

aku dan zauj pun g klinik kesihatan.masa jumpa doktor cakap la bla bla bla.doktor pun cadangkan buat UPT.

dalam hati bdebar2 nak tunggu result.aku pegang tangan zauj cakap, "jangan berharap ya".dia hanya tersenyum dan mengangguk.

Bila dah dapat result tu aku tgok paling bawah:

Urine Pregnancy Test : POSITIVE

Ya ALLAH...

Rasa nak syujud syukur je kat situ time tu.huhu.

Terima kasih ya ALLAH kerana memakbulkan doakan kami, doa ibubapa kami. Terima kasih ya ALLAH atas anugerahMu ini.

So, next post will be my experience and journey become mommy-to-be. :)

No comments:

Post a Comment